12. sep. 2012

Har hatt noen kjempefine dager sammen med venner.  Lørdag klarte jeg endelig å gå en lang tur igjen, og menisken på kneet klarte seg fint, så da ble det vel ca 4 km's tur. Det var deilig i nydelig vær. ;)

Søndag fikk jeg først besøk av mamma, så da fikk jeg også gått en lang tur, ca dobbelt så langt som lørdag. Etter ett par timer kom ei venninne med sin kjære og hadde med seg min kjære guddatter på 6 år.  Vi spiste en deilig middag som jeg skal legge ut bilder og oppskrift på neste gang jeg laget den for jeg glemte å ta bilde av retten. Men den er basert på kylling fillet og grønsaker.  mmmm smaker nydelig og er utrolig lettvint å lage om man skal ha gjester da den kan klarlegges på forhånd og settes i ovnen når gjesten kommer.

Mandag tok vi oss en tur på moloen for å fiske,  må jo krøkes tidlig den som god fisker skal bli så min guddatter Solin fikk fiskestang og klarte på kort tid å lære seg å kaste med stang, gjett om gudmor er stolt da... hi hi.  Det som var gøy var at også Evas kjære ikke hadde fisket tidligere og fikk lære det ved å bruke min stang.  Dette synes han var gøy.  Utrolig koselig når man finner felles plattformer når man møter nye personer.  Vi har også diskutert religion og politikk noe jeg synes er forfriskende.

I dag har vi da trommet oss sammen og hjulpet en annen venninne å få inn det som skulle kappes opp av planker og møbelrester til ved, etter flyttingen hennes.  Det er utrolig hva 3 enslige mødre klarer, joda vi hadde en mann med også og det var veldig greit.  Men etter å ha gitt opp å bruke en rund... øks, den var ikke slipt fra butikkens side dessverre he he, og 2 sløve sager så fikk vi låne motorsag og det er jo leketøy for mor... glise...  Så samarbeid er tingen.  Vi fikk kappa alt og stabla sånn at det ble plass til pallekassene med ved som kommer straks.  Det er givende å kan gjøre ting for hverandre på denne måten og utrolig mye mer koselig å gjøre ting sammen.
Så takk for en koselig dag til Eva, Solgunn og Rachid. Må le litt her av stavekontrollen som vil jeg skal skrive   rotehode i stedet for Rachid.. loool  Han er jo overhode ikke det så jeg beholdt navnet hans i stedet jeg... glise.  Ikke alltid stavekontroll er noe lurt.. he he  Det kommer sikkert noen bilder fra disse dagen om jeg får tillatelse til å legge de ut, må nesten sjekke det med de som er på bildet før jeg legger de her til offentlig skue...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar